kerst

Fijn dat u deze pagina bezoekt!

Op basis van het besluit van het kabinet, het dringend advies van de landelijke kerk en het hoge aantal besmettingen in Altena worden alle activiteiten van 16 december tot en met 18 januari (tijdens de lockdown-periode) niet fysiek gehouden maar online (indien mogelijk).
Dit betreft dus ook de kerkdiensten, de clubs, de catechese en het kringwerk. De gereserveerde kaarten voor de diensten moeten daarom helaas worden teruggegeven.
We nemen dit besluit met verdriet in ons hart en in de wetenschap dat de meningen erover zullen verschillen. Het doet ons pijn in deze periode van Kerst alleen online te kunnen vieren.

We bidden om betere tijden en om gemeenschap en verbondenheid in de tussentijd.

Bij de diensten:

We nodigen u van harte uit om onderstaande diensten live of op een later moment mee te kijken via de website. Dat kunt u doen door op deze link te klikken.

Donderdag 24 december 21.00 uur Kerstnachtdienst
Deze dienst wordt digitaal uitgezonden. Traditiegetrouw georganiseerd door werkgroep Bulgarije.

Medewerking in deze dienst is van dominee Bert Jan Mouw die spreekt over het thema: Social distancing presencing en de muzikale medewerking is van de band van Hervormd Aalburg. De dienst, mogelijk gemaakt door ‘onze’ technische mensen, is op de volgende manieren te bekijken en te beluisteren:

www.Youtube.com – hervormd Aalburg: https://youtu.be/2_rEzJEMlhQ

www.hervormdaalburg.nl – luister online mee
www.kerkdienstgemist.nl – vind uw kerk: hervormd Aalburg.

Tijdens de dienst zal er een leuk presentje worden uitgedeeld, hiervoor is een codewoord nodig wat tijdens de dienst bekend wordt gemaakt. De collecte zal geheel voor de kinderen zijn uit Stara Zagora in Bulgarije. Deze kunt u overmaken via de QR code die getoond wordt in de dienst, via uw bank naar IBAN NL37 RABO 0104 0822 32 t.n.v. Diaconie Hervormde gemeente Aalburg o.v.v. Bulgarije.

Vrijdagmorgen 25 december is er de Kerst-Opendeurdienst. Het thema is dan ‘(samen met) God in quarantaine’. We zitten in een strenge quarantaine. Dat wordt ons opgelegd van bovenaf en dat irriteert ons bij tijden ook. Maar stel je voor dat er Iemand is die vrijwillig in quarantaine gaat op een plek waar het virus rondwaart, om zo te garanderen dat er altijd zorg en aanwezigheid is op een plek die anders om zou vallen? Dát zou wat zijn… Dat wás het ook: het werd Kerst… Oefening en Uitspanning zal een aantal liederen begeleiden.

Kinderkerstfeest 2020
Het kinderkerstfeest zal er dit jaar iets anders uit zien dan normaal. We zullen dit jaar niet het kerstfeest niet met z’n alle vieren in de kerk, maar samen met papa en mama en/of broertjes en zusjes op de bank.De dienst hebben we van te voren opgenomen, en die is op 1e kerstdag vanaf 18.30 uur te zien op het YouTube kanaal van de kerk en kerkdienstgemist.nl.

Overige diensten via kerkdienstgemist.nl
27 december 10.00 uur            ds. van Wijk, Sprang-Capelle